SPORTONGEVALLEN

& STAPPENPLAN

Belangrijke informatie

Voor sportongevallen heeft Tennis Vlaanderen een algemene verzekering afgesloten voor al haar spelende leden bij de maatschappij Ethias.

Ethias betaalt enkel de behandelingskosten terug tot beloop van de opleg na de uitkeringen van het ziekenfonds. Meer weten?

De aangifte van een sportongeval bij de verzekeringsmaatschappij Ethias moet gebeuren binnen de 8 dagen na het ongeval.

Stappenplan

Stap 1

Vul zo spoedig mogelijk het aangifteformulier in (download het aangifteformulier  WORD-document of  PDF of vraag het aan de bar van TCD) en bezorg dit ingevuld formulier ook zo spoedig mogelijk aan marjan@lyckevanhuffel.be. Mocht je de aangifte niet via mail kunnen versturen, neem dan zeker even telefonisch contact op met Pieter Van Huffel (zie contactgegevens onderaan deze pagina).

Stap 2

Op basis van de gegevens van het ingevulde aangifteformulier doet Marjan zo spoedig mogelijk de elektronische aangifte bij Ethias.

Zodra het dossier geopend is, ontvang je een mail met de vraag om de benodigde en ontbrekende stukken te bezorgen.

Stap 3

Medische kosten breng je, na tussenkomst van de mutualiteit, binnen bij marjan@lyckevanhuffel.be

Stap 4

Ethias bezorgt aan het slachtoffer en aan de club de bevestiging van registratie van het ongeval (met toegekend dossiernummer). Bij elke correspondentie met betrekking tot het ongeval wordt gevraagd om dit dossiernummer te vermelden.

Pieter van Huffel

marjan@lyckevanhuffel.be